zondag 6 juli 2014

Sonsbeekmarkt

De lokatie is fantastisch (als je 'm eenmaal gevonden hebt): de Sonsbeekmarkt. Kraampjes met luxe streekprodukten (verwacht er geen koopjes!) rond een groot grasveld met eeuwenoude bomen. Dat ik zo lang moest zoeken om de ingang te vinden komt ook omdat ik niet goed de weg weet in Arnhem - het Sonsbeekpark is makkelijk genoeg te vinden, maar je moet even weten waar je kunt parkeren (gewoon langs de weg) en waar je erin kunt.
Ik kwam er terecht omdat ik op Facebook langs had zien komen dat Jerseyvlees er zou staan met rauwmelkse boter - een produkt waar ik al tijden naar op zoek ben. Hebbes! €3,50 per pakje, maar lèkker! Je weet niet wat je proeft. En gezond, héél gezond. Mission accomplished, dus.
Jerseyvlees had ook jerseyvlees bij zich, dus meteen een prachtig stukje bavette meegenomen - verrassend, de meeste nederlandse slagers hebben dat niet, terwijl het misschien wel het allerlekkerste stukje rundvlees is.
Verder is het een markt met een hoog landgoedfairgehalte (er stond ook iemand met een Big Green Egg), erg leuk om rond te kuieren en natuurlijk allerlei lekkere hapjes - en picknickbankjes op het gras om de hapjes te verorberen. Geluncht met een broodje beenham zonder broodje maar met honingmosterd. Heerlijk.
Een mooi stukje zachte rauwmelkse geitenkaas meegenomen van Eureka, en even staan praten met Lifestyle en Wol, die naast mooie wollen produkten ook halfgewassen breiwol verkoopt, maar dat jammergenoeg niet bij zich had.

Geen opmerkingen: